• Poručivanje i podrška
  • Tel: +381 21 528 623
  • Mob: +381612679726

Na koji način stvaramo lepotu u jednostavnoj kreativnosti?


Ovo je naša priča!


Kada je krenula pandemija virusa COVID-19, znalo se sa velikim ubeđenjem da će razne industrije da pretrpe različite stepene gubitaka, ili će jednostavno da – propadnu.


O modnoj industriji se nije govorilo u tolikoj meri, iako se znalo da i ona postoji i pokušava da ispliva iz nenadane krize koja, u ovom slučaju, pokušava da uništi lepotu, jednostavnost i kreativnost.


Danas, nakon  nekoliko meseci od priče u ovom smeru, po Srbiji se zatvaraju prodavnice jakih modnih brendova, automobilska i avio industrija, pored ugostiteljstva, trgovine i zdravstva, u ozbiljnom je krahu, rad od kuće se dočekuje sa pozitivnim komentarima, a o onlajn prodaji će se tek pričati.


Kako je na početku pandemije prenosila organizacija Ujedinjenih nacija “UNCTAD”, 42 od 100 najvećih multinacionalnih kompanija na svetu je saopštilo da se suočavaju sa problemom profitabilnog poslovanja.


Šta to znači za modnu industriju?


U martovskom razgovoru sa čelnicima svetskih modnih brendova, kao što je Gucci, tada je već rečeno da su ovakvi tipovi modne industrije izdržljivi i prilagodljivi, podrazumeva se, što bi oni rekli, ali vrlo jasno su pričali o povratku, takozvane, izgubljene duše, o prekidu “besomučnog marketinga” i uticaja influensera.


Neko bi lako rekao da su bili srećni zbog toga, ali oni su samo želeli da se vrate svom matičnom podneblju – ručno rađenoj robi koja bi samo trebalo ponovo da se otkrije.


Krize i “Cotton” online shop Srbija


Godine 2001. i 2008. dogodile su se ozbiljne svetske krize koje su “prodrmale” različite industrije. Rastu korporativni dugovi, što za običnog čoveka i nije toliko važno (bar se postavio na taj način), i svoj džep je prilagodio različitim kupovinama sa jednog mesta – sa interneta.


Web shop je, jednostavno, onlajn kupovina.


Mislite li da je u vreme pandemije izgubio na značaju? Pomislili ste to u jednom momentu? Raspitajte se već nakon čitanja ovog teksta kod svojih bliskih prijatelja i rodbine da li su jednog jedinog trenutka ustuknuli od onlajn naručivanja.


Ako dobro obratite pažnju na društvene mreže, videćete koliko nam onlajn šopova svakodnevno iskače. Povoljna cena? Dobre fotografije? Dovoljno primamljivo? O tome ćemo kasnije u tekstu.












Od Cotton-a do tradicije


Da, krize utiču na to da narod postane promišljeniji u vezi sa tim šta kupuje, ali fluktuacija novca ne staje.


Od momenta kada “cotton” prestaje da bude samo engleska reč koja znači “pamuk”, preko strpljivog kreiranja našeg prozora u svet kakav danas vidite, a koji je pun naših proizvoda, nije trebalo mnogo da shvatimo da mi pomažemo ženama da ispolje svoju unutrašnju lepotu.


Decenijama kasnije dobili smo kompletiran produkt – tradicija, kvalitet, lojalnost, moda, poverenje.


Od 1993. godine do danas usaglasili smo ponudu sa cenom koja nas je u prvi plan identifikovala prvo sa kožom, dok smo kasnije razvili potpunu slobodu kreiranja, ne samo modernih i lepih odevnih kombinacija i asesoara, već i onih u čiju postojanost verujete i kojima se vraćate.Kako smo uspeli, pitate se?


Moda i društvene mreže – “prebačaj” ili mesto na kome se brendovi osećaju kao kod kuće?


Pored onlajn prodaje, više od 80% novčane razmene u modnoj industriji i dalje se događa u manjim ili većim trgovinama. Neke su u poslednjih mesec dana i dalje privremeno zatvorene zbog pandemije, a neke su prekinule rad “simboličnim” stavljanjem katanca na bravu.


Iz pomenutih razloga, mnogi brendovi su se u ovoj situaciji okrenuli upravo internet prodaji – e, sada će ples sa posebnom koreografijom da zaigraju i web shop-ovi!


Gde smo sada – “Cotton” obuća


Neki brendovi su potpuno obustavili reklamiranje, jer trenutno oglašavanje gubi smisao s obzirom na rezultate koji prate krizu u koju su zapali. Ipak, neki i dalje koriste uticajne osobe sa društvenih mreža da im promovišu proizvode.


Otvorila su se velika vrata drugačijem sadržaju koju modna industrija može da isporuči svojim kupcima upravo na mrežama na kojima se i vi sada nalazite više nego što je to bilo ranije (onda možete zamisliti koliki je to postotak).


Mi u “Cottonu” smo fokus prebacili na Instagram, koristeći kvalitetne fotografije i videe, plasirajući ih iz uglova u kojima možete u potpunosti da procenite proizvod. Nismo zaboravili na interakciju kroz komentare na društvenim mrežama i vodili smo se time da za svaki imamo vremena.


Brojke na društvenim mrežama igraju veliku ulogu, jer što je više pratilaca i što je jači uticaj, veća je šansa za prodaju. Međutim, postoji i ona strana koja traži brigu i relevantnu ponudu.


Sve je to sjajna caka za praćenje definisanja potreba potrošača.


Dakle, kako smo uspeli? Pratili smo vaše potrebe.


Održiva moda i “najveća kriza ikada”


Modna industrija doprinosi stvaranju ugljen-dioksida, i to tačno 8%. Ukoliko se tempo i intezitet zagađenja nastavi, velika je verovatnoća da će ista industrija do 2025. godine emitovati 25% ove štetne materije.


Iz tog razloga godinama se priča o održivoj modi, pogotovo dok pripadnici industrije žive ovu “najveću krizu ikada”.


Priča o garderobi u današnjem trenutku ne razlikuje se previše od priče o prirodnoj kozmetici ili izboru hrane. Dakle, ne bi trebalo da postoji pritisak da se ide u tom smeru – trebalo bi da se podrazumeva da smo društveno odgovorni.


Da li je ovakva vrsta odgovornosti moguća u komercijalnom svetu koji se suočava sa ozbiljnom opasnošću svetskih razmera?

Jeste!


“Cotton” kao brend, koji postoji gotovo tri decenije, prateći potrebe svojih potrošača, unapređivanjem kvaliteta uvažio je i ono šta nam priroda poručuje.


Dakle, zagarantovanim kvalitetom produžavamo i spas planete, jer smanjujemo bacanje garderobe. Ne postoji veća sreća kod nas od toga kada kupac postane lojalan, vraćajući nam se uvek siguran da će za svoj novac dobiti udobnost, trajanje, poslednju modu i lepotu.


“Cipele imam već punih šest godina i ne planiram da promenim marku” – ovo je za nas izlazak iz krize u odgovornost.


Šta je budućnost?


Potrudićemo se da budućnost ne shvatamo previse isključivo, pogotovo kao neku vrstu suvišnih predviđanja, već samo kao rad na sebi i svom poslovanju.


Budućnost je, dakle, proces.


Prvo u shvatanju da svoje poslovanje morate da prebacite u onlajn svet.Recimo, veći komercijalni brendovi u poslednjih godinu dana, a pogotovo u toku 2020, najavljuju da će prebaciti kompletnu prodaju Brenda na onlajn platforme, i to u narednih pet do deset godina. Priča se svodi na ulaganje u posebne softvere koji će omogućiti svakom kupcu da iz svog doma proba ono za šta postoji mogućnost i da kupi.


Mislite li da je virtuelno isprobavanje stvari naučna fantastika?


Mi mislimo da su “čudesne” stvari moguće.


Hvala na izdvojenom vremenu za čitanje! Ukoliko su informacije koje ste dobili korisne – podelite blog. Očekujemo sa nestrpljenjem vaše komentare.

Upišite komentar

Vaš komentar će biti objavljen nakon što ga pregleda administrtor sajta *